sâmbătă, 21 septembrie 2013

Parcatul pe dos



Vorbind din perspectiva calatorului cu autoturismul personal, Bucurestiul este un oras pritenos cu cei care il tranziteaza. Desi arata ca un mare loc de parcare (cu parcagii inclusi), nu ofera locuri libere daca vii in zi de sarbatoare. Daca mergi cu masina in Centru Vechi (la sosea) poti petrece seara in masina cautand un loc de parcare. Sunt multe masini care, in lipsa parcarilor, pun presiune asupra spatiilor verzi si a sigurantei pietonilor.

Actualmente, ca biciclist de Bucuresti, ma simt in siguranta numai pe trotuarul delimitat de acea bordura de peste 30 cm schimbata frecvent de Videanu si presarata cu stalpi de protectie din otel. Evit zonele in care sunt indicatoare precum "Accesul autoturismelor interzis", "Oprirea interzisa", "Parcare cu plata" etc.
In aceste zone soferii forteaza trotuarul intrand pe pistele de biciclisti si pe spatiul verde iscand conflictele.
Apar ciudatenii precum: pietonii si biciclistii merg pe carosabil iar masinile merg pe trotuar, uneori masinile merg pe trotuar cu o viteaza mai mare ca cea de pe carosabil si prefera trotuarul etc. Sunt sigur ca in Bucuresti nu se va rezolva nimic pana nu vom avea un mort ca in cazul maidanezilor. Nu am vazut nicio actiune a Politiei sau vreun plam al Primariei care sa garanteze folosirea in siguranta a pistei de biciclisti.

Masuri pe care le recomand autoritatilor din Bucuresti pentru ameliorarea problemei parcarilor si ameliorarea conflictului dintre biciclisti si automobilisti (acestea au fost trimise catre Institutie):

1. Ridicarea masinilor degradate de pe domeniul public astfel: masinile fara numar ridicate fara somatie, masinile degradate parcate ilegal ridicate fara somatie, celelalte masini degradate trebuie ridicate dupa o somatie de 1 luna.
2. Transformarea tuturor locurilor de parcare existente pe teritoriul Bucurestiului in parcari cu plata. Obligativitatea prezentarii unei dovezi de detinere a unui loc de parcare la inmatriculare autoturismului. Actualmente sunt foarte multe locuri de parcare inchiriate la negru sau netaxate de primarie.
3. Crearea de parcari etajate in apropierea statiilor de metrou de la periferia Bucurestiului si la Gara de Nord.
4. Asiguratorii ar trebui sa nu mai plateasca despagubiri pentru avariile din parcari daca proprietarul masinii nu prezinta dovada platii parcarii.
5. Definirea trotuarului ca fiind spatiul delimitat de o linie cu inaltime de minim 10 cm. Trotuarul sa fie declarat si protejat prin lege exclusiv pentru folosinta pietonilor si a biciclistilor.
6. Interzicerea autoturismelor in centru vechi. Accesul doar pe baza de legitimatii speciale contra-cost. Bucurestiul sa fie impartit pe zone incepand cu zona zero (Centrul Vechi). Accesul in Centru Vechi cu autoturismul ar trebui sa fie cel mai costisitor.
7. Instalarea de aparate de taxat pe ora in parcarile de pe domeniul public.
8. Cresterea impozitelor/taxelor pe autotusime si locuri de parcare avand in vedere poluarea generata si convertirea spartiului verde generat de parcarile improvizate dintre blocuri.
9. Distrugerea parcarilor improvizate si refacerea spatilui verde dintre blocuri si unde este cazul taxarea corespunzatoare.
10. Incurajarea firmelor IT sa promoveze munca remote - fara a fi necesara prezenta la birou

La cateva zile dupa ce am trimis aceste idei, la care am primit un raspuns formal care spunea ca se vor implementa in masura in care sunt fezabile am gasit aceasta filmare foarte apropita in timp.

http://www.youtube.com/watch?v=9OYk1kUG6-M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu